𝖙𝖗𝖊𝖒𝖔𝖑𝖔.𝖕𝖑 / sch / Artykuly / Gitarzysci / Steve Morse♔

🔎 Podejrzyj miniatury

📂 Kategoria /Artykuly/Gitarzysci

◀️ Poprzedni: Michael Angelo Batio - masakrator♔
Wishbone Ash♔ Następny: ▶️

Steve Morse♔

Steven J. Morse (ur. 28 lipca 1954 roku w Hamilton, w stanie Ohio[1]) – amerykański gitarzysta rockowy, najbardziej znany jako członek grupy Deep Purple, do której dołączył w 1994 i zagrał na albumach Purpendicular, Abandon, Bananas, Rapture of the Deep, Now What?!, Infinite oraz Whoosh!. W latach 1986-1989 był członkiem zespołu Kansas, z którym nagrał albumy Power, In the Spirit of Things, a także wydany w 1998 roku koncertowy album King Biscuit Flower Hour Presents Kansas.

Gościnnie pojawił się również na koncertowej płycie zespołu Lynyrd Skynyrd wydanej w 1987 roku pod tytułem Southern by the Grace of God. Wcześniej grał w założonym przez siebie zespole Dixie Grit, przemianowanym na Dixie Dregs, a potem The Dregs[4]. Będąc osobą leworęczną, gra na zwykłych gitarach tak jak praworęczna. Jego styl gry określany jest jako: rock, blues, jazz i country/bluegrass.

Od 2012 roku występuje także w formacji Flying Colors

W 2022 Steve Morse opuścił zespół Deep Purple. Pod koniec marca zmuszony był tymczasowo zrezygnować z koncertowania z powodu problemów zdrowotnych żony, u której zdiagnozowano raka. 23 lipca 2022 Morse wydał oświadczenie o swoim odejściu z zespołu.

Wczesne życie i edukacja Steve Morse urodził się w Hamilton w stanie Ohio. Jego rodzina wkrótce przeniosła się do Tennessee, a następnie do Ypsilanti w stanie Michigan, gdzie Morse spędził dzieciństwo. Chociaż Morse znał grę na fortepianie i klarnecie, ostatecznie został gitarzystą.

Morse przez krótki czas współpracował ze swoim starszym bratem Dave'em w zespole Plague, dopóki rodzina nie przeniosła się do Augusty w stanie Georgia. Pod koniec lat 60. grał w zespole Three ze swoim starszym bratem i kolegą z gimnazjum Williamem Geraldem (Jerrym) Wootenem, który grał na klawiszach. Cała trójka wystąpiła w lokalnym psychodelicznym klubie młodzieżowym Glass Onion, a także w Legion Halls i na uroczystościach kościelnych.

Podczas studiów w Academy of Richmond County Morse poznał basistę Andy'ego Westa i razem utworzyli Dixie Grit, do którego dołączył klawiszowiec Johnny Carr oraz gitarzysta i wokalista Frank Brittingham, a na perkusji Dave Morse. Ta krótkotrwała grupa grała materiał z takich grup jak Led Zeppelin i Cream. West i Morse nadal grali jako duet nazywany Dixie Dregs, aż do wyrzucenia Morse'a ze szkoły w 10. klasie za odmowę obcięcia włosów.

Steve ukończył 11. klasę w lokalnej szkole katolickiej i kwalifikował się do wcześniejszego zapisania się do college'u. Rozpoczął studia w szkole muzycznej Uniwersytetu w Miami.

W latach 70. Uniwersytet w Miami gościł wielu przyszłych wpływowych muzyków, w tym Bruce'a Hornsby'ego, Pata Metheny'ego i Jaco Pastoriusa. Andy West studiował także na Uniwersytecie w Miami i wraz z Morse’em, perkusistą Bartem Yarnoldem, klawiszowcem Frankiem Josephsem i skrzypkiem Allenem Sloanem współpracowali w projekcie laboratoryjnym zatytułowanym Rock Ensemble II. W 1975 roku grupa skompilowała nagranie wykorzystane w działaniach promocyjnych. Pierwotnie został wydany na winylu w 1976 r. i ponownie na płycie CD w 1997 r. jako „The Great Spectacular”.

Od końca 1987 do początku 1988 Morse pracował jako drugi pilot komercyjnych linii lotniczych. Od 1991 roku mieszka w Ocala na Florydzie, gdzie zajmuje się hodowlą siana.[5]

Dixie Dregs

Po ukończeniu przez Morse'a studiów na Uniwersytecie w Miami w 1975 roku on i West oficjalnie nazwali swoją grupę Dixie Dregs. Kolega, absolwent Uniwersytetu Miami, Rod Morgenstein, zastąpił kontuzjowanego Barta Yarnolda i zespół zaczął regularnie występować; z niektórymi własnymi kompozycjami, a także materiałem Johna McLaughlina i ulubieńcami południowego rocka. Coraz bardziej napięty harmonogram występów ostatecznie zwrócił uwagę rekruterów Capricorn Records, w tym menadżera Allman Brothers Band, Twiggsa Lyndona, i pod koniec 1976 roku grupa podpisała kontrakt z wytwórnią z południowego rocka.

Ich pierwsza płyta dla Capricorn, Free Fall, uczyniła Morse’a ważnym nowicjuszem w gatunku fusion i został doceniony zarówno za swoje umiejętności kompozytorskie (napisał wszystkie 11 utworów), jak i muzykalność. Chociaż otrzymał pozytywne recenzje jako kluczowy album w stylu jazz fusion, sprzedawał się słabo.

What If zostało wydane w 1978 roku. Twórcy albumu opierali się bardziej na współpracy, a brzmienie zespołu wyewoluowało w coś więcej niż to, co wówczas było ściśle uważane za fusion. Elementy południowego rocka, klasyki, folku i country zostały połączone, tworząc spójną i słuchalną muzykę. Choć wspierana trasą koncertową, sprzedaż płyt pozostała na stałym poziomie, ale Morse i zespół otrzymali zaproszenie do występu na Montreux Jazz Festival 23 lipca 1978. Cztery piosenki z nagranego występu zostały wydane w następnym roku w Night of the Living Dregs. Capricorn zbankrutował pod koniec 1979 roku, a Dixie Dregs pozostały bez wytwórni.

Arista Records podpisała kontrakt z zespołem w 1979 roku na nagranie trzech albumów. Kontrolę nad produkcją powierzono Morse'owi, a Dregs of the Earth został wydany w maju 1980 roku. Wszystkie osiem utworów zostało napisanych przez Morse'a, a album zajął 27. miejsce na liście albumów jazzowych Billboard.

Arista był coraz bardziej zaniepokojony sprzedażą albumów Dixie Dregs i naciskał na zespół, aby zmienił nazwę na po prostu The Dregs, próbując zwiększyć widoczność zespołu w oczach opinii publicznej. Unsung Heroes zawierało siedem nowych kompozycji Morse'a oraz skróconą zmianę aranżacji Cruise Control na początku 1981 roku, ale zmiana nazwy niewiele pomogła w rozwianiu zmartwień Aristy. The Dregs poczuli się zmuszeni przez kierownictwo wytwórni do dodania tekstów do kolejnego wydawnictwa, odpowiednio zatytułowanego Industry Standard.

Kompozycje Morse'a w Industry Standard zaczęły brzmieć bardziej jak jego ewoluująca twórczość solowa niż kolaboracje Dregsa, a album spotkał się z uznaniem krytyków i publiczności. Standard branżowy został przegłosowany


Zobacz też

Baza artykułów, opisów schematów i poradników o gitarze elektrycznej: o piecach, wnętrzu elektronicznym gitar i Basów, symbiozie mechaniki i elektryki w budowaniu brzmienia gitary, nagrywaniu, akustyce renowacji, grzebaniu: Marshalli, Fenderów, nie znajdziesz drugiej takiej strony. Informacje o kablach gitarowych.

📂 Kategoria /Artykuly


1. Akordy do popularnych piosenek♔
2. Akustyka 📁
3. B-52 AT412a opis paczki gitarowej♔
4. Buczenie, Hum identyfikacja przyczyn buczenia♔
5. Charakterystyki przetworników gitarowych♔
6. Chwyty gitarowe♔
7. Czy wzmacniacze gitarowe są w 100 procentach lampowe♔
8. Dobór materiałów na wygłuszenia♔
9. Dyfuzor na głośnik gitarowy - diffuser♔
10. Dyfuzory akustyczne - Ekrany rozpraszające♔
11. Efekty 📁
12. Efekty oparte na filtracji - Wah Wah Eq itp♔
13. Elektronika 📁
14. Elementy bierne♔
15. Elementy czynne♔
16. Elementy elektroniki gitarowej♔
17. Flażolety piski - techniki gitarowe♔
18. Gibson - Flying V♔
19. Gibson Les Paul Copy HSS special 3molo edition♔
20. Gitara elektryczna a gitara klasyczna♔
21. Gitara stereofoniczna 2 w jednym♔
22. Gitara z płyty meblowej z Ikei♔
23. Gitarowe efekty dynamiczne♔
24. Gitarowe efekty modulacyjne♔
25. Gitarowe efekty polifoniczne♔
26. Gitarowe przestery♔
27. Gitary 📁
28. Gitarzysci 📁
29. Glosniki 📁
30. Głośniki - monitory studyjne i odsłuchowe♔
31. Głośniki do gitar basowych - liczenie obudów i tuneli BR♔
32. Głośniki gitarowe - kompendium♔
33. Głośniki gitarowe - prowizoryczne zastępniki firmowych rozwiązań♔
34. Jak podlaczyc gitare do komputera♔
35. Jak zrobić pętle efektów gdy jej nie ma♔
36. Katalog elementów elektronicznych♔
37. Katalog głośników gitarowych♔
38. Kill Switch in Fender Stratocaster♔
39. Lampy elektronowe diody triody i pentody♔
40. Les Paul czy Stratocaster♔
41. Lutnicy gitary klasyczne akustyczne oraz instrumenty smyczkowe♔
42. Lutnicy w Polsce - najlepszy lutnik♔
43. Lutowanie przystawek i piecy gitarowych♔
44. Mikrofon nagrywanie gitary z duszą♔
45. Moje gitary - Robert Gabor♔
46. MosTube one it is solid state vacuum tube equivalent 📝️
47. Mostki gitarowe♔
48. Nagrywanie gitar elektrycznych♔
49. Obciążenia standardowe wybranych efektów gitarowych♔
50. Ogrzewanie promiennikami ciepła sali prób♔
51. Oprzewodowanie wzmacniaczy gitarowych♔
52. Paczka gitarowa do gitary barytonowej - low end♔
53. Piec lampowy - renowacja gruchota♔
54. Pierwsza gitara jak kupić (2010)♔
55. Podstawy kablowania gitar elektrycznych♔
56. Potwór z małego combo gitarowego♔
57. Power break redukcja mocy pieca lampowego♔
58. Presto Lang 3molo Edition HB and SC 3sw 2014♔
59. Przełączniki w gitarach♔
60. Przewody gitarowe wg pojemności♔
61. Regeneracja TEISCO 50 Checkmate wzmacniacz gitarowy♔
62. Regeneracja kopii Marshall 1959 Plexi♔
63. Reverby, echa i pogłosy♔
64. Skale gitarowe♔
65. Solówki w utworach metalowych i rockowych♔
66. Stereofoniczny BAS♔
67. Struny gitarowe - gitara elektryczna klasyczna i basowa♔
68. Struny gitarowe♔
69. Subwoofer nietypowy♔
70. Tabulatury czyli czytanie tabulatorów♔
71. Tani chinski Hot Rail opis przystawki z testami♔
72. Techniki grania na gitarze♔
73. Teoria dzwieków - równomierne temperowanie♔
74. Testy serwisowe kabli gitarowych♔
75. Tuning Squier Stratocaster z 2001♔
76. Twoja pierwsza gitara♔
77. Wyciszanie domowego studio gitarowego♔
78. Wygłuszanie pomieszczeń na sale prób♔
79. Wymiana przystawek HB♔
80. Wzmacniacz Ibanez ValBee naprawa i modernizacja♔
81. Wzmacniacz pentodowy - jak wyliczyć w konfiguracji SE♔
82. Wzmacniacz tetrodowy - jak policzyć elementy elektroniczne do SE♔
83. Wzmacniacze 📁
84. Zamienniki lamp♔
85. Zmiana brzmienia głośników gitarowych poprzez ich uszkodzenie♔
86. pdf 📁
87. Łączenie głośników gitarowych w obudowach♔
88. Łączenie paczek gitarowych w różne konfiguracje♔
89. Życie z gitarą♔

Tematyka gitarowa i basowa

wg typów urządzeń

Efekty gitarowe

Efekty gitar elektrycznych - podzielone na poszczególne podkategorie wg funkcji jakie spełniaj± w przetwarzaniu fali dĽwiekowej. Bardzo szerokie rozeznanie od efektów mechanicznych, poprzez akustyczne po typowo elektroniczne uzdrojstwa.

Patrz też schematy Efekty A-Z

Gitara i techniki grania na gitarze

W tej kategorii dowiecie się o budowie i modyfikacjach elektrycznych gitary. Znajdziecie tez sporo o technikach grania na gitarzę itp.
Patrz też schematy Gitary elektryczne, przystawki

Poradniki PDF download

Wersje co ciekawszych artykułów w PDF. WYtłumianie, gitary, akustyka.

Gitarzyści i wymiatacze

Troszkę informacji o gitarzystach,wymiataczach pokroju Petrucciego Malmsteena itp.

Głośniki gitarowe, domowe i estradowe

O głośnikach gitarowych i basowych, tworzenie wyobrazenia o pudłach gitarowych i ich symulowaniu.

Artykuły o elektronice i wzmacniaczach lampowych

Jak w tytule wzmacniacze pentodowe i tetrodowe - teoria, naprawa Marshalla 1959 (replikowanie). I wiele wiele innych ciekawostek z wnętrz wzmacniaczy gitarowych.
Patrz też schematy Wzmacniacze, amps, transistor power stages | Preamps, preamplifier, przedwzmacniacz | Firmowe, najlepsze, markowe wzmacniacze gitarowe |

Akustyka gitarowa

Praktyczne wskazówki do zbudowania sobie studio gitarowego. Dźwiękochłonnosć i dźwiękoizolacyjność materiałów. Wyciszanie pogłosu echa, walka z hałasem, ekrany akustyczne i inne takie rzeczy...

Schematy

Szybki skrót do elektroniki gitarowej na serwerze tremolo.pl.

Strona główna - powrót