Znakomity polski gitarzysta "Jazzowy", wymienita i oryginalna technika grania na dwugryfowej gitarze.
Po czym takim ogldajc to przypomina si gra na gitarze dwugryfowej Jimmiego Page'a. Ale to zupenie inna szkoa gry. Adam Fulara, najlepszy z gitarzystw poslugujcych si tappingiem oburcznym, niesamowita technika grania na dwu lub jednym gryfie. Mona by powiedziec artobliwie jak oszczdza na kostkach i nie mczyc wielu godizn wicze na opanowaniu szybkiego i dokadnego kostkowania. ja osobicie na przykad wol grac palcami niz kostk, cho straszna batalia o zagospodarowanie adnych paznokci jak u modelki. Nie daj boe si zamie paznokie... To jest praktycznie tragedia, mona zapomniec o niektrych trikach i zagrywkach. I tu technika fulary ma niesamowite osignicia. Wystarczy wsadzic papierki pod prg pierwszy, eby struny nie wybrzmieway i moemy sie syci gr oburczn, przypominajca gre na klawesynie czy jakim bardziej od klasycznej gitary rozwinitym kombinacjami instrumencie. Tutaj gitara ma 12 strun, bardzo szerokie moliwoci gry. niesomowita szybko... A zreszt co tu duo mwic mona sobie pooglda filmik powyej by nie wyjsc z zachwytu.
Obecnie fulara jest rozchwytywany na caym swiecie, w Belgii, w USA.
Fulara o sobie:
"Adam Fulara: Tapping oburczny to nietypowa technika grania na instrumentach strunowych. Polega ona na wydobywaniu dwiku si palcw, bez szarpania strun (zatem pod znakiem zapytania mona by postawi klasyfikacj gitary jako instrumentu "szarpanego"). To do efektowny, ale i wymagajcy sposb grania. W Polsce jest zaledwie kilku tapperw, ktrzy s aktywni na scenie muzycznej. Z tak technik gitarow zetknem si po raz pierwszy w 1996 roku, na koncercie Partyzanta. Jest on moja pierwsz i jedyn jak dotd inspiracj spord wszystkich muzykw uywajcych tej techniki.
W czasach szkoy muzycznej uwielbiaem gra muzyk J. S. Bacha na akordeonie. Potem zakochaem si w gitarze rockowej i po zakoczeniu szkoy muzycznej cakowicie zaprzestaem muzykowania na akordeonie na rzecz gitary.
Na koncercie Partyzanta w 1996 zrozumiaem, e moliwe jest jednak rozwijanie techniki polifonicznej bez rezygnacji z gitary."
foolx@onet.pl
Data i godzina wpisu:15:58:25 17.08.2007 * Adres hosta kwestujcego:dhp202.neoplus.adsl.tpnet.pl
eeee czemu taki stary film ;P trzeba byo da Goldbergowsk 8mk ;).
Moe by?
Data i godzina wpisu:13:52:13 23.09.2007 * Adres hosta kwestujcego:ecm33.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tremolo
Data i godzina wpisu:23:33:33 19.01.2008 * Adres hosta kwestujcego:staticline13478.toya.net.pl
gitara elektryczna. Struny to poczatkowy etap naszej podróży, to tu powstaje drganie przez muśnięcie wykonane paznokciem, plektronem, kostką, piórkiem. Na skutek skomplikowanych praw spisanych przez XIX-wiecznych fizyków Faradaya, Maxwella i innych jegomości magistrów, drganie zamienia się magicznie w prąd. To tu trafiamy na pierwszy etap, jakim zajęła się nasza strona. Po krótce. Wzmacniacz wzmacnia napięcie jakie wychodzi z gitary. Mostek i podstawa gniazda JACK (sleeve) to uziemienie. Struna drga tj. jej długość i grubość oraz naciąg odpowiedają za wysokość tonu tudzież zwaną częstotliwością. Przetwornik w gitarze taki najprostszy składa się z magnesu, lub magnesów tzw. nabiegunników wokół których jest nawinięta cewka. Kilka tysięcy drobniutkich drucików lub par drucików wokół magnesów. Nie poruszają się. Nie indukuje się prąd. Z praw Maxwella tylko zmienne pole magnetyczne generuje prąd elektryczny. Magnes magnesuje strunę nad nim, struna drgając falą stojącą zakłóca pole magnetyczne magnesów. Ta różnica odkłada się na cewce przetwornika lub przetworników bo może ich być więcej, jako prąd. Co za tym idzie gdzies to musi wyjść. Te elektorny są wypychane do wyjścia... Aby trafić w końcu do głośnika. Magia by się na tym skończyła, ale tak nie jest. Wiele tysięcy zwojów posiada swój rezonans, ze względu, że w przewodach cewki odklada się urojona pojemność elektryczna. CO za tym idzie, rezonuje to z indukcyjnością. Konstrukcja gitary jest z drewna, nie jest nieskończenie sztywna. Drgania drewna powodują dodatkowe zniekształcenia i delikatne przesunięcia się przetworników. Przetworniki są na sprężynach. Drgają mechanicznie zawieszone tak jakby na resorach. Taki skomplikowany zestaw rezonansów mechanicznych i elektrycznych buduje gitarę elektryczną jako profesjonalny instrument z duszą.
Jeżeli nie interesują Cię schematy, a bardziej artykuły zapraszam do działu artykułów:
tutaj - dział artykułów/poradników.
Znajduja się pod strunami. Pod każdą struną znajduje się nabiegunnik. To w niej powstaje pole elektryczne, skad wzięła się nazwa całej gitary: elektryczna. Dział zawiera różnej maści uklady przystawek wraz z innymi częściami, które sa powkładane do gitary i sprzedawane w tym sprzętem potencjalnym ofiarom.
Rozpiska popularnych przystawek podwójnych ze względu na polaryzacje i konfiguracje wyprowadzeń. Kolory oznaczeń, wszystko co przyda się przy zamianie tanich Ibanezów na Seymoury, Gibsony itp.
Jedna z nowszysch kategorii na stronie, dane głośnikow w formacie PDF - takie jak impedancja, skuteczność, średnice, wymiarowania, masa netto bez kolumny.
Czyli Fuzzy, distortiony, kaczki, filtratory, equalizery, imitatory lamp, tube screamery, chorusy, kompresory, limitery, zasilacze do efektów, overdrive...
To kolejna stacja naszej podróży. Jako, że dźwięk gitary wymyślonej w latach 30-tych może znudził się muzykom, wymyślono, że można zastosowac kilka zjawisk elektrycznych czy mechanicznych by zmodulować, wyostrzyć, zmienić dźwięk gitary. A gdy już urządzenie będzie gotowe: zamknąc w puszce i opatentować jako efekty gitarowe. Wszystko; aby w miarę naszych chęci i możliwości znieksztalcić, uwydatnic, uszczuplic, odszumic, upiększyc, wysublimowac dźwiek naszego wiosła.
Dział zawiera schematy i częściowo opisy kilkunastu przedwzmacniaczy gitarowych wymontowanych z konstrukcji firmowych. Chodzi o to, że sygnał z gitary ma inne poziomy, inna barwę, charakterystyke, impedancje jak sygnał z CD, adaptera czy licznika rowerowego, dlatego tez do gitary potrzebny jest coś takiego jak przedwzmacniacz, żeby to jakoś gadało wraz z wpakowaną na wyjscie końcówką mocy. Preamp może być wbudowany do całej machiny zwanej piecem, ale o tym poniżej
Dział zawiera kilka ciekawostek odnośnie wzmacniaczy nie tylko gitarowych, znajdziemy tu też schematy wzmacniaczy PA, Hi-Fi i innych rzeczy, są one opisane w miarę mozliwości technicznych. jak juz wpakowalismy w struny naszą rękę, wzmocnilismy szumy, które przeszły jak przez sito przez efekty, to warto ten sygnal wzmocnić, aby mógł zostac odtworzony na zywo w glośnikach - do tego służa wzmacniaczem czy tez końcówki mocy z wpiętymi na wejście przedwzmacniaczami (aby brzmiało madrzej PREAMPAMI).