Liquid Tension Experiment
Experymentalny superzesp skadajcuy is z supergitarzysty
Johna Petrucciego
urodzonego 12 czerwca 1967 - o nim jest osobny artyku i mnstwo komentarzy wic chyba mysle ze zbdnie jest pisac o tym szerokorozwinitym muzyku. Wiadomo e urodzony w Nowym Yorku i zwizany z tym miastem emocjonalnie i muzycznie. Pierwsze lekcje rozpocz ju w wieku 12 lat... Zainteresowania wiadome od Led Zeppelin wzwyz, hardrock i progresja...
Jordan Rudess,
Keyboard
Joprdan Ruddes chodzi do prestiowej szkoly muzyki Juilliard School; w wieku 9 lat rozpocza bardzo aktywny trening gry na fortepiania. Rozwin si na tyle dobrze, e bez problemu opanowa wiekszoc syntetyzatorw juz w wieku 19lat by bardzo znany i ceniony wrod znajomych muzykw. Jordan top kilka osb w jednej: jest recorderem pyt, kompozytorem, producentem, znan osoba w swiadku muzycznym i performerem.
Zosta okrzyknity talentem w roku 1994 na amach magazynu Keyboard Magazine Reader, przeznaczonego oczywicie dla klawiszowcw. W tym czasie zosta przyjty do Dream Theatre. Oprcz tego gral ze Stevem Morsem - poblackmoorowskim gitarzycie Deep Purple. Chodzi oczywicie o solowe poczynania tego gitarzysty. Gra tez tourne z Vinnie MooreGra tez z legendarnym perkusist Janem Hammer'em Gra czsto dla Grammy jako muzyk sesyjny , mozna go usysze na International Magician of the Year winner jeffa McBride'a.
jordan jest czcia Power Duo z perkusista zespou Dregs Rodem Morgensternem. The Rudess Morgenstein Projectskada si z progresywnego rocka w oparciu o dwa keyboardy
Mike Portnoy, perkusja
Mike Portnoy urodzony 20 kwietnia1967 zainteresowany juz od najmodszych lat wiatem muzyki, jego ojciec by RocknRollowym DJ raczej nic to nie miao wsplnego z technomulstwem. Lubi The Beatles i Kiss. mia bardzo dua kolekcje pyt. Skoczy prestiowa szkoe muzyczn w Berkeley w Bostonie.
Wzoruje ise na Neilu Peart z pxnego skadu Franka Zappy. Pozostali ulubieni pakarze to Tery Bozzio, Vinnie Calaiuta, Simon Philips, JOHN BONHAM + i Keith Moon. Ulubione zespoy to oczywicie The Beatles, Queen, Jellyfish, Iron Maiden, U2 i jane's Addiction. po za tym lubi muzyke rap.
Tony Levin, Bass
Tony Levin (ur. 6 czerwca 1946 roku w Bostonie w stanie Massachusetts, USA), amerykaski muzyk i instrumentalista, uznany muzyk sesyjny. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i innowacyjnych gitarzystw basowych XX wieku, wirtuoz zarwno gitary basowej jak i chapman stick, ktrego jest propagatorem. Twrca funk fingers oraz czonek supergrupy muzycznej King Crimson.
Znany rwnie ze wsppracy z takimi artystami i grupami muzycznymi jak Peter Gabriel, King Crimson, Yes, Pink Floyd, Mike Portnoy, John Lennon, Dire Straits, Liquid Tension Experiment, Joan Armatrading, Alice Cooper, Seal, John Petrucci, Jordan Rudess, David Bowie, Pandora's Box, Carly Simon, California Guitar Trio, Sarah McLachlan, Kevin Max, Paul Simon oraz wielu innych .
Ja
Data i godzina wpisu:16:59:53 11.08.2006 * Adres hosta kwestujcego:system858917552.mtvk.pl
Test dziaania opinii...
tentacles
Data i godzina wpisu:22:15:00 15.08.2006 * Adres hosta kwestujcego:ip-80.54.184.51.eltronik.net.pl
lubie ich bardzo za kreatywnosc i technike sa super
Data i godzina wpisu:1:50:24 22.12.2006 * Adres hosta kwestujcego:system858917525.mtvk.pl
Co mi tu zajeda King Crimson :)
Szybki riff
Data i godzina wpisu:11:56:07 17.07.2008 * Adres hosta kwestujcego:87-205-178-226.adsl.inetia.pl
Szybciutko i w studio
Test
Data i godzina wpisu:11:56:48 17.07.2008 * Adres hosta kwestujcego:87-205-178-226.adsl.inetia.pl
gitara elektryczna. Struny to poczatkowy etap naszej podróży, to tu powstaje drganie przez muśnięcie wykonane paznokciem, plektronem, kostką, piórkiem. Na skutek skomplikowanych praw spisanych przez XIX-wiecznych fizyków Faradaya, Maxwella i innych jegomości magistrów, drganie zamienia się magicznie w prąd. To tu trafiamy na pierwszy etap, jakim zajęła się nasza strona. Po krótce. Wzmacniacz wzmacnia napięcie jakie wychodzi z gitary. Mostek i podstawa gniazda JACK (sleeve) to uziemienie. Struna drga tj. jej długość i grubość oraz naciąg odpowiedają za wysokość tonu tudzież zwaną częstotliwością. Przetwornik w gitarze taki najprostszy składa się z magnesu, lub magnesów tzw. nabiegunników wokół których jest nawinięta cewka. Kilka tysięcy drobniutkich drucików lub par drucików wokół magnesów. Nie poruszają się. Nie indukuje się prąd. Z praw Maxwella tylko zmienne pole magnetyczne generuje prąd elektryczny. Magnes magnesuje strunę nad nim, struna drgając falą stojącą zakłóca pole magnetyczne magnesów. Ta różnica odkłada się na cewce przetwornika lub przetworników bo może ich być więcej, jako prąd. Co za tym idzie gdzies to musi wyjść. Te elektorny są wypychane do wyjścia... Aby trafić w końcu do głośnika. Magia by się na tym skończyła, ale tak nie jest. Wiele tysięcy zwojów posiada swój rezonans, ze względu, że w przewodach cewki odklada się urojona pojemność elektryczna. CO za tym idzie, rezonuje to z indukcyjnością. Konstrukcja gitary jest z drewna, nie jest nieskończenie sztywna. Drgania drewna powodują dodatkowe zniekształcenia i delikatne przesunięcia się przetworników. Przetworniki są na sprężynach. Drgają mechanicznie zawieszone tak jakby na resorach. Taki skomplikowany zestaw rezonansów mechanicznych i elektrycznych buduje gitarę elektryczną jako profesjonalny instrument z duszą.
Jeżeli nie interesują Cię schematy, a bardziej artykuły zapraszam do działu artykułów:
tutaj - dział artykułów/poradników.
Znajduja się pod strunami. Pod każdą struną znajduje się nabiegunnik. To w niej powstaje pole elektryczne, skad wzięła się nazwa całej gitary: elektryczna. Dział zawiera różnej maści uklady przystawek wraz z innymi częściami, które sa powkładane do gitary i sprzedawane w tym sprzętem potencjalnym ofiarom.
Rozpiska popularnych przystawek podwójnych ze względu na polaryzacje i konfiguracje wyprowadzeń. Kolory oznaczeń, wszystko co przyda się przy zamianie tanich Ibanezów na Seymoury, Gibsony itp.
Jedna z nowszysch kategorii na stronie, dane głośnikow w formacie PDF - takie jak impedancja, skuteczność, średnice, wymiarowania, masa netto bez kolumny.
Czyli Fuzzy, distortiony, kaczki, filtratory, equalizery, imitatory lamp, tube screamery, chorusy, kompresory, limitery, zasilacze do efektów, overdrive...
To kolejna stacja naszej podróży. Jako, że dźwięk gitary wymyślonej w latach 30-tych może znudził się muzykom, wymyślono, że można zastosowac kilka zjawisk elektrycznych czy mechanicznych by zmodulować, wyostrzyć, zmienić dźwięk gitary. A gdy już urządzenie będzie gotowe: zamknąc w puszce i opatentować jako efekty gitarowe. Wszystko; aby w miarę naszych chęci i możliwości znieksztalcić, uwydatnic, uszczuplic, odszumic, upiększyc, wysublimowac dźwiek naszego wiosła.
Dział zawiera schematy i częściowo opisy kilkunastu przedwzmacniaczy gitarowych wymontowanych z konstrukcji firmowych. Chodzi o to, że sygnał z gitary ma inne poziomy, inna barwę, charakterystyke, impedancje jak sygnał z CD, adaptera czy licznika rowerowego, dlatego tez do gitary potrzebny jest coś takiego jak przedwzmacniacz, żeby to jakoś gadało wraz z wpakowaną na wyjscie końcówką mocy. Preamp może być wbudowany do całej machiny zwanej piecem, ale o tym poniżej
Dział zawiera kilka ciekawostek odnośnie wzmacniaczy nie tylko gitarowych, znajdziemy tu też schematy wzmacniaczy PA, Hi-Fi i innych rzeczy, są one opisane w miarę mozliwości technicznych. jak juz wpakowalismy w struny naszą rękę, wzmocnilismy szumy, które przeszły jak przez sito przez efekty, to warto ten sygnal wzmocnić, aby mógł zostac odtworzony na zywo w glośnikach - do tego służa wzmacniaczem czy tez końcówki mocy z wpiętymi na wejście przedwzmacniaczami (aby brzmiało madrzej PREAMPAMI).